۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

پس زنده باد سید محمد خاتمی چه موافقم باشد چه مخالف / هیلا صدیقی

خواستم خاتمی را نقد کنم به ياد حرف روزهای انصرافش افتادم که بر خلاف اصرار هوادارانش به نفع موسوی کنار کشيد و گفت : « شايد جمعه پيروز انتخابات باشم اما مرد روز شنبه موسوی ست نه من » ....

فرقی نمی کند موافق باشيم يا مخالف ، دموکراسی در سرزمينی متولد می شود که تاب شنيدن نظر مخالف را داشته باشند. که رقابت سياسی ، چند دستگی و چند حزبی بودن گروه ها را به جان هم نيندازد و کسی را با ديگری دشمن نکند.

اين روزها که حتی هواداران سيد محمد خاتمی به نقدش می نشينند فرآيند روزهايی ست که خاتمی بر صندلی قدرت تکيه زد اما ژست ديکتاتورها را به خود نگرفت و فضای نقد را برای همه باز گذاشت. بسياری از دوستداران خاتمی کسانی هستند که باور دارند شايد روزی برسد که همراه و هم خط او نباشند ديگر.

شايد روزی برسد که مخالف جهت او حرکت کنند و با او همنظر نباشند چرا که آزاد انديشی سر فصل باورهايشان بود چرا که ديگر سياست را همراه با آرمان گرايی نمی خواستند تا درگير تعصبات کورکورانه و تنگ نظری نشوند تا کسی را بت نکنند و ديکتاتور نسازند ... خواستم خاتمی را نقد کنم به ياد حرف روزهای انصرافش افتادم که بر خلاف اصرار هوادارانش به نفع موسوی کنار کشيد و گفت شايد جمعه پيروز انتخابات باشم اما مرد روز شنبه موسوی ست نه من ....

حالا که عده ای فرصت به دست آمده را غنيمت می شمارند و چاک قلم ها را به تحقير و توهين خاتمی شکافته اند و الفاظ رکيک و تهمت نثارش ميکنند دوباره می فهمم که هنوز فرهنگ سياسی ما راه زيادی دارد تا به رشد برسد و خدا را شکر ميکنم که حرکت جنبش سبز ايران مانند جنبش های منطقه شتاب زده و سريع به تحولات عظيم نرسيد و چنين کند و آرام به راهش ادامه داد چرا که آن سوی تحول ، سياستی مدرن و دموکرات در انتظار مردم نبود .

شايد روزی در جهت مخالف سيد محمد خاتمی بروم شايد ، اما حرمتش در دلم باقی ست و قدردانم هماره چرا که آنچه او به نسل من آموخت می ارزد به يک قرن سياست اين سرزمين که ( زنده باد مخالف من ) بهترين سرفصل آموزه های سياسی من بود . پس زنده باد سيد محمد خاتمی چه موافقم باشد چه مخالف
----------------------------------------
فیسبوکِ هیلا صدیقی

۲ نظر:

  1. آدرس صفحه شما در “زنجیره سبز” ثبت شد
    در صورت عدم تمایل ، به ما اطلاع دهید تا آدرس شما از لیست حذف شود. شما به مدت یک هفته مهلت دارید که برای پاک کردن آدرس خود از لیست ما اقدام کنید ، در غیر این صورت عدم اقدام شما به معنای رضایت شما برای عضویت در زنجیره سبز می باشد.
    زنجیره سبز با هدف خدمت به کاربران و در راستای شعار گسترش آگاهی ها فعالیت می کند ، لذا از شما خواهشمندیم با ثبت آدرس ما در وبلاگ خود ما را در دستیابی به این هدف کمک کنید.
    http://linkesabz.blogspot.com

    پاسخحذف
  2. تشییع پیکر مهندس سحابی، صبح فردا چهارشنبه در لواسان
    او در سال ۱۳۸۷ به علت سال‌ها تلاش در عرصه مطبوعات برنده جایزه قلم طلایی از سوی انجمن آزادی مطبوعات ایران شد.









    چکیده :شنیده ها حاکی از آن است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، فشارهای زیادی را متوجه خانواده و همفکران مهندس سحابی کرده‌اند که مراسم تشییع وی در لواسان صورت...

    در پی درگذشت عزت الله سحابی، پیکر وی فردا از مقابل منزلش در لواسان تشییع می شود.
    به گزارش جرس، نیمه شب گذشته مهندس عزت الله سحابی در پی یک دوره بیماری در بیمارستان سجاد تهران در گذشت و پیکر او صبح امروز به خانواده وی تحویل داده شد.
    بر اساس خبر دریافتی، قرار است، فردا، صبح چهارشنبه، پیکر مرحوم سحابی از مقابل منزل وی در لواسان تهران تشییع شده و در گورستان همان منطقه به خاک سپرده شود .
    منزل مهندس سحابی در لواسان ، بلوار امام خمینی ، بعد از میدان گلن دووک ، خیابان پیام ، خیابان صحرای ناران ، کوچهٔ گلستان ، پلاک ۱۰ واقع شده است.
    شنیده ها حاکی از آن است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، فشارهای زیادی را متوجه خانواده و همفکران مهندس سحابی کرده‌اند که مراسم تشییع وی در لواسان صورت گیرد.
    در دو هفته ی اخیر که وضع جسمی مهندس سحابی بدتر شد، فشارهای امنیتی و اطلاعاتی برای برگزاری «بی مشکل» مراسم تشییع و تدفین مهندس سحابی، شدت یافت.

    پاسخحذف